Menu

Introductie Melkunie melk met Versfilter

PR voor Producten en Diensten

Introductie Melkunie melk met Versfilter

OPDRACHT

Melkunie heeft een nieuw procedé voor de verwerking van verse melk ontwikkeld. Door de toepassing van een Versfilter™ is de vernieuwde Melkunie melk na zeven dagen nog net zo fris en vers als de eerste dag.

Daarmee gaat Melkunie voedselverspilling tegen, omdat veel consumenten zuivel al enkele dagen na het openen van het melkpak weggooien. Zij gaan ervan uit dat melk dan niet meer fris is. Melk is daardoor het meest verspilde voedselproduct van Nederland.

HvdM werd gevraagd om bekendheid voor Melkunie melk met Versfilter™ op te bouwen en een positieve houding voor de duurzaamheids- en productclaim te creëren.

STRATEGIE

Door de autoriteit van deskundigen en sociale bewijskracht te gebruiken, is de boodschap verdiept en versterkt. We brachten drie elementen: betrouwbare bronnen, endorsements en sociale bewijskracht, samen om geloofwaardigheid en relevantie op te bouwen voor de duurzaamheids- en productclaim.

We richtten ons op twee communicatiedoelgroepen: media en stakeholders en consumenten. Voor media en stakeholders is duurzaamheid de reden om aandacht te besteden aan het onderwerp. In de communicatie met consumenten lag de focus op de productclaim.

AANPAK

Momentum voor de nieuwe Melkunie melk met Versfilter™ creëerden we met een kick-off voor nieuws- en vakmedia, NGO’s en andere stakeholders. Melkunie melk met Versfilter™ sluit goed aan bij het actieplan tegen voedselverspilling van staatssecretaris Dijksma van Economische Zaken. We vonden staatssecretaris Dijksma bereid om de nieuwe Versfilter™ productiemachine officieel in gebruik te nemen tijdens de kick-off.

Naast de kick-off zetten we een tour langs lifestyleredacties en bloggers op. We lieten hen proeven dat er geen verschil is tussen de Melkunie melk uit een net geopend pak of het pak dat al zeven dagen open is.

RESULTAAT

  • 9,3 miljoen Nederlanders bereikt
  • 55 publicaties in nieuwsmedia, waaronder een item van 3 minuten op het RTL4 journaal
  • 83% van de coverage positief over duurzaamheidsclaim
  • 58% van de coverage positief over productclaim
  • 457% meer impressies op social media

HvdM DIENSTEN

  • Merkactivatie
  • Campagne kick-off
  • Messaging
  • Woordvoeringstraining
  • Mediarelaties & influencer management

HvdM TEAM

Daniëlle Tamis

Natascha Derogee

Thijs Ros

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!