Menu

Lancering Samsung GALAXY S5

PR voor Producten en Diensten

Lancering Samsung GALAXY S5

OPDRACHT

De introductie van de Samsung GALAXY S5 vond plaats in een hectische en competitieve markt voor high-end mobiele telefoons. Heel veel aandacht moest daarom in heel korte tijd worden behaald.

De opdracht bestond eruit nog voor de dag waarop de GALAXY S5 voor het eerst te koop zou zijn al 40.000 pre-registraties te realiseren.

STRATEGIE

Nieuwe mobiele telefoons komen wereldwijd in verschillende landen op uiteenlopende data voor het eerst in de winkel. Dat kan ertoe leiden dat voor een Nederlandse productlancering het nieuws er al een beetje af is als de internationale launch eerder plaatsvond.

Wij hebben daar echter juist gebruik van gemaakt. We maakten stapsgewijs telkens nieuwe en internationaal onbesproken functionaliteiten bekend. Dat bouwde een periode van uitgesproken verwachting en enthousiasme op.

AANPAK

Het Mobile World Congress leverde het startpunt op voor de op Nederland gerichte campagne. We organiseerden nog tijdens het congres interviews en volgden dat op met newsflashes en introducties bij uiteenlopende media doelgroepen, telkens passend bij de specifieke functionaliteit van de GALAXY S5.

Ook organiseerden we zogeheten hands-on ervaringssessies met lifestylemedia voor de eerste verkoopdag.

RESULTAAT

Het beoogd aantal pre-registraties werd behaald. Op grond daarvan was ook de eerste verkoopdag zeer succesvol. De GALAXY S5 werd de snelst verkopende smartphone in het eerste weekend van de verkoop.

HvdM DIENSTEN

  • Doelgroepenanalyse
  • Positionering & messaging
  • Mediarelaties & influencermanagement
  • Productintroductie
  • Woordvoerderstraining

HvdM TEAM

Daniëlle Tamis

Natascha Derogee

Thijs Ros

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Wij gebruiken cookies om je de beste gebruikservaring op onze website te geven.