Menu

Aduu Mal

Aduu Mal

Aduu Mal

OPDRACHT

Chemiebedrijf Stahl is wereldwijd marktleider in proceschemicaliën voor leer. Verduurzaming van de leersector is topprioriteit voor het bedrijf. Daarom is Stahl samen met MVO Nederland en diverse Nederlandse (mode)bedrijven ADUU Mal gestart. Een kwaliteitslabel voor fashion items gemaakt van duurzaam leer uit Mongolië, ontworpen door Hans Ubbink. HvdM is gevraagd nationale en internationale media-aandacht te genereren voor ADUU Mal. Doel was tweeledig: de verkoop van ADUU Mal items stimuleren onder consumenten en Stahl binnen de chemie- en leersector positioneren als verantwoorde onderneming.

STRATEGIE

Mensen zijn meer ontvankelijk voor een boodschap, als deze wordt gebracht door een autoriteit uit het vakgebied. Daarom hebben wij Hans Ubbink ingezet als ambassadeur voor ADUU Mal. Een icoon uit de modewereld én voorvechter voor een meer duurzame kledingsector. Verder waren er veel partners betrokken bij het project. Om een consistente boodschap te borgen, hebben we een uitgebreide messaging en PR-toolkit ontwikkeld dat het uitgangspunt vormde voor ieders communicatie.

We richtten ons op twee communicatiedoelgroepen: consumenten (nationaal) en bedrijven in de leer- en chemiesector (nationaal & internationaal). In de communicatie met consumenten lag de focus op de duurzaamheid en exclusiviteit van de fashion items. Voor bedrijven vestigden we de aandacht op hoe de productieketen in Mongolië is verduurzaamd en Stahl’s bijdrage hieraan.

 

AANPAK

De officiële lancering van ADUU Mal was op een mediagenieke locatie: de studio van Ubbink. Hier nodigden wij nationale en internationale nieuws-, lifestyle-, fashion- en vakmedia uit. Zij konden ter plekke de ADUU Mal fashion items bekijken en Ubbink en de projectpartners interviewen. Naast de lancering hebben we media gepitcht en interviews aangeboden met Ubbink, Stahl medewerkers en de partners. Om media alle bouwstenen voor redactionele content te geven, ontwikkelden wij toolkits met informatie over ADUU Mal en de Mongoolse productieketen; het persbericht; beeldmateriaal van de fashion items en de Mongoolse leersector; quotes van Ubbink en de projectpartners. De toolkit pasten we telkens aan naar de behoeften en doelgroep van de media.

 

RESULTAAT

  • Wereldwijd 8,5 miljoen mensen bereikt
  • Positieve coverage over ADUU Mal en Stahl via 51 publicaties in nieuws-, lifestyle-, fashion- en vakmedia
  • Beoogd aantal verkochte ADUU Mal fashion items ruimschoots behaald
  • Positieve feedback van leer- en chemiesector wereldwijd over Stahl als duurzame onderneming

HvdM DIENSTEN

Messaging

Campagne kick-off

Mediarelaties

Storytelling & content marketing

HvdM TEAM

Esther van der Linde

Danielle Tamis

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Wij gebruiken cookies om je de beste gebruikservaring op onze website te geven.