Menu

Beat the Street

OPDRACHT

Dagelijks fietsen duizenden kinderen naar school. 20% van de slachtoffers van verkeersongelukken is jonger dan 14 jaar. Eén op de vijf verkeersongelukken onder jongeren gebeurt na afleiding door smartphonegebruik.

Daarom wil Samsung zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen om het aantal verkeersongelukken te verminderen. In samenwerking met Veilig Verkeer Nederland wil Samsung scholieren de gevaren van smartphonegebruik in het verkeer leren herkennen. Cheil en HvdM zijn gevraagd om een campagne te bedenken en uit te voeren die dit doel realiseert: Beat the Street.

STRATEGIE

Om scholieren bewust te maken van de gevaren in het verkeer is meer nodig dan een belerende campagne die wijst op de gevaren. Het is belangrijk dat jongeren begrijpen wat er kan gebeuren als zij in de dode hoek van een naar rechts afslaande vrachtauto terechtkomen, of een gevaarlijk kruispunt niet kunnen overzien.

Met Virtual Reality kunnen zij dat met impact ervaren. Daarom is de Beat the Street VR-app ontwikkeld die echte verkeerssituaties nabootst. Met de Gear VR bril en de Beat the Street app lijkt het net of scholieren zich middenin het verkeer begeven en krijgen zij live feedback op hun gedrag. Zo weten scholieren direct of zij de juiste keuze hebben gemaakt.

AANPAK

Om Beat the Street te lanceren, lieten we brugklassers van het Nieuwe IJssel College de app als eerste ervaren. Journalisten en influencers legden de ervaringen van de scholieren vast. Scholen die ook met hun leerlingen met de app aan de slag wilden, konden via de website van Samsung VR-brillen aanvragen en de app gratis gebruiken.

Het onderwerp gaven wij extra nieuwswaarde met onderzoek onder ouders van scholieren. Zij zien smartphonegebruik (25,7%) als grootste gevaar voor hun kinderen in het verkeer, maar zijn vaak niet bewust van smartphonegebruik bij hun eigen kinderen.

RESULTAAT

De Beat the Street-campagne is zeer gewaardeerd. Niet alleen publiceerden 80 nationale, regionale en techmedia over de campagne en was er met 230 posts veel aandacht op sociale media, ook steeg de ‘Proud to Own-score’ (de mate van gehechtheid aan een merk) voor Samsung smartphones met 50%. Meer dan 15.000 mensen downloadden tot nu toe de Beat the Street app.

De Beat the Street-campagne is bekroond met een European Excellence Award voor de beste PR campagne in de categorie Technologie & Consumentenelektronica.

HvdM DIENSTEN

  • Concepting
  • Doelgroepenanalyse en -onderzoek
  • Campagne kick-off en -activaties
  • Messaging
  • Mediarelaties & influencer management

HvdM TEAM

Natascha Derogee

Thijs Ros

Danielle Tamis

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Wij gebruiken cookies om je de beste gebruikservaring op onze website te geven.