Menu

Moving Mesdag

OPDRACHT

Samsung vroeg HvdM en ConspiracySinc om de nieuwe Curved UHD TV’s op een creatieve manier in de spotlight te zetten. Doel daarvan was het vergroten van de bekendheid van en waardering voor Samsung Curved UHD TV’s.

Van Mesdagjaar tot Moving Mesdag

In 2015 was het 100 jaar geleden dat schilder Hendrik Willem Mesdag stierf. Nederland eerde het cultureel erfgoed van de schilder van het Panorama Mesdag. Met Moving Mesdag liet Samsung een herbeleving van het panorama zien. Bezoekers ontdekten in zes minuten vier jaargetijden, dagen die overgaan in nacht en verschillende bewegende elementen die lijken te bewegen. De moderne interpretatie van Panorama Mesdag werd getoond op 14 enorme Samsung Curved S-UHD TV’s die een perfecte cirkel vormen met een diameter van 9 meter.

STRATEGIE

Door Moving Mesdag te plaatsen op drukke locaties als SAIL, garandeerden we een stroom aan bezoekers. Media-aandacht, partners, bezoekers en influencers leverden aandacht op voor Moving Mesdag en Samsung Curved UHD TV. Daarmee wilden we een gevoel creëren dat je Moving Mesdag ‘gezien moest hebben’.

AANPAK

Kunst is Koning. Dat was het uitgangspunt. Daarom plaatsten we kunst centraal met kunstenaar Menno Otten, maker van Moving Mesdag, als spil. In vijf onderdelen:

  1. Exclusieve preview en interview met VICE’s Creator’s Project
  2. Tease: Een videotrailer van Moving Mesdag verzekerde publicaties in de eventkalenders, o.a. in Vogue, Glamour en Esquire.
  3. Endorsements van influencers tijdens de officiële opening van Moving Mesdag. Zij waren de eersten die Moving Mesdag ervaarden.
  4. Samsungs perspectief: Samsungs Raymond Mesterom belichtte in vakmedia Samsungs visie over hoe technologie nieuw licht laat schijnen op kunst.
  5. Sharing: Influencers deelden highlights zoals het bezoek van premier Rutte en ervaringen van bezoekers.

RESULTAAT

  Controlegroep Bezoekers Blootgesteld aan media
Product awareness 53% 59% (+4%) 65% (+12%)
Product waardering 43% 64% (+21%) 48% (+5%)

HvdM DIENSTEN

  • Doelgroepenanalyse
  • Positionering & messaging
  • Mediarelaties & influencermanagement
  • Social engagement
  • Productintroducties & merkactivaties

HvdM TEAM

Danielle Tamis

Natascha Derogee

Thijs Ros

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Wij gebruiken cookies om je de beste gebruikservaring op onze website te geven.