Menu

Smart Education Hub. MVO-programma om onderwijsinnovatie te versnellen

Reputatie & Vertrouwen

Smart Education Hub. MVO-programma om onderwijsinnovatie te versnellen

OPDRACHT

Samsung Electronics heeft wereldwijd een programma uitgerold om invulling te geven aan zijn Corporate Citizenship. Daarmee beoogt Samsung een bijdrage te leveren aan een betere samenleving, bescherming en verbetering van het milieu en het versterken van ‘communities’. De hieruit voortkomende activiteiten hebben op uiteenlopende manier een positieve invloed op het leven van mensen.

Het onderwijs is één van de gebieden waarop het Corporate Citizenship-programma zich richt. In Nederland vroeg Samsung aan HvdM een concept te ontwikkelen waarmee onderwijsinnovatie kan worden ondersteund en versneld.

STRATEGIE

In lijn met de kerncompetenties van Samsung als mondiaal elektronicabedrijf bedacht HvdM een programma waarmee de inpassing en toepassing van ICT in het onderwijs wordt vergemakkelijkt voor scholen in het basisonderwijs. Het programma onder de naam Smart Education Hub kent drie onderling verbonden gebieden: Smart Classroom, Smart Teaching en Smart Sharing. Voor elk van deze gebieden nodigde HvdM bedrijven en organisaties uit om strategische partner van het Samsung CC-programma te zijn. Onder andere KPN, Heutink ict en vier grote educatieve partners zijn partner. Aanvullende partners vind je op www.smarteducationhub.nl.

AANPAK

De Smart Education Hub voorziet de geselecteerde onderwijsstichtingen en de bij hen aangesloten scholen van de mogelijkheden in de praktijk te experimenteren en leren met digitale devices en interactieve leer- en oefenmiddelen. De betrokken stichtingsbestuurders, schooldirecteuren en leerkrachten krijgen een intensieve cursus in het ontwikkelen en uitvoeren van een beleid en strategie voor ICT in het klaslokaal.

Een online platform met een toegewijde community manager zorgt voor de verbindingen tussen de Smart Education Hubs door ervaringen, innovaties en kennis te delen.

RESULTAAT

Het Smart Education Hub-programma kent per onderwijsstichting een looptijd van 3 jaar. De scholen definiëren zelf hun concrete (leer)doelen en de beoogde resultaten. Per school verschilt dat, vanwege de uiteenlopende niveaus van kennis, inzicht en ervaring.

Samsung laat in Europa dwars over alle vestigingslanden heen waar Samsung actief is, onderzoek uitvoeren naar de effectiviteit van de op het onderwijs gerichte CC-programma’s. De uitkomsten van het eerste jaar worden in 2016 verwacht.

Meer weten? www.smarteducationhub.nl

HvdM DIENSTEN

  • Stakeholdersanalyse
  • Positionering & messaging
  • Corporate profilering
  • Social engagement

HvdM TEAM

Bart de Vries

Marloes Bloemert

Daniëlle Tamis

Natascha Derogee

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Wij gebruiken cookies om je de beste gebruikservaring op onze website te geven.