De lekkerste ketchup is goed voor de wereld

Meer ketchup. Volgens The Ketchup Club is dat precies wat de wereld nodig heeft. Want door ketchup te maken, hoeven tomaten die overblijven niet te worden weggegooid. En kunnen Keniaanse boeren een eerlijker inkomen krijgen. The Ketchup Club vroeg ons om dit verhaal te vertellen bij de introductie van hun ketchup bij Albert Heijn.
De lekkerste ketchup is goed voor de wereld

Gestroomlijnde aanpak

No-nonsense. Zo kun je de aanpak van The Ketchup Club het beste omschrijven. Toen zij zagen dat 40% van de tomaten- en mango-oogst van Keniaanse boeren verloren ging, besloten ze dat er iets moest gebeuren. En werden de overgebleven tomaten en mango’s gedroogd, om ze in Nederland te verwerken tot de lekkerste ketchup.

Met de aanpak van The Ketchup Club in het hoofd, kozen ook wij voor een no-nonsense benadering. Daarom zetten we in op persoonlijke contacten die de ketchup (via sociale en traditionele media) onder de aandacht zouden brengen bij nieuwsgierige foodies en potentiële retail- en horecapartners.

Hoe we dat deden? Met een sterke pitch op maat, een perspakket om je vingers bij af te likken en persberichten op maat om de verschillende doelgroepen aan te spreken.

Resultaten

Tientallen media en influencers berichtten online over The Ketchup Club. Bijvoorbeeld via Instagram Stories, waarvan je hieronder een compilatie bekijkt. Met onze gestroomlijnde PR-aanpak bereikten we bijna een half miljoen @Nederlanders.

HvdM tomaten!

En we houden nog meer van tomaten als we die kunnen redden van de afvalbak. Dat deden we ook in 2018, toen een snikhete zomer ervoor zorgde dat 6 miljoen snacktomaatjes niet aan de eisen voldeden. Meer daarover lees je in onze awardwinnende case voor Greenco.