Menu

IPRA Awards

 

 

HvdM wint twee internationale 
PR-awards voor Douane-campagne 

16 juli 2018 – De Wereldreizigers-campagne van de Douane is door de International Public Relations Association (IPRA) uitgeroepen tot ’s werelds beste PR-campagne in de categorieën ‘Travel & Tourism’ en ‘PR on a Shoestring’ (campagnes met een beperkt PR-budget). Met de door HvdM ontwikkelde PR-aanpak wil de Douane voorkomen dat reizigers verboden producten meenemen óf aangifte doen als de reisbagage boven de toegestane grenzen uitkomt.

Vakantiegangers weten dat je na een verblijf buiten de Europese Unie niet alles mag meenemen naar huis. Maar wat die regels precies zijn, weten zij niet. PR-bureau HvdM bedacht een campagne gericht op alledaagse voorbeelden waarvan reizigers twijfelen of ze door de Nederlandse Douane mogen. Om tegelijktijdig begrip te kweken voor de controles van de douaniers werd bij ieder voorbeeld uitgelegd waarom iets wel of niet mee naar huis mocht. Om twijfel over wat wel of niet mee terug naar huis mocht weg te nemen werden vakantiegangers gestimuleerd de Douane reizen App, website en social mediakanalen te gebruiken met #magditmee.

De Douane is trots op de awards. “PR-inzet voor de Wereldreiziger is een mooie samenwerking met HvdM met een nog mooier resultaat”, aldus woordvoerder Gera van Weenum.

Voor de Wereldreiziger-campagne werkte HvdM samen met reclamebureau KesselsKramer en media strategiebureau Initiative. Gezamenlijk realiseerden de bureaus tijdens de campagne van 2017 meer dan 120.000 downloads van de Douane Reizen App. De campagne effectmeting toonde aan dat de PR-inzet een positief effect heeft op de houding van reizigers tegenover de Douane, waardoor deze als meer menselijk, rechtvaardig en begripvol wordt gezien. Meer informatie over de Wereldreiziger-campagne lees je hier.

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Wij gebruiken cookies om je de beste gebruikservaring op onze website te geven.