Blog

10 boekentips op Wereldboekendag

Volgens het boekje is het vandaag Wereldboekendag. Hét moment om onze favoriete communicatieboeken met je te delen. En je te inspireren om op de bank te ploffen met een boek. Cheers!
10 boekentips op Wereldboekendag
  1. Het zijn net mensen: de klassieker van Joris Luyendijk laat zien hoe framing werkt en wat de gevolgen kunnen zijn. Recente afleveringen van Argos Medialogica haken hier mooi op in.
  2. In Verliefd op je klant komt bioloog Patrick van Veen tot de kern van goede klantrelaties. Ook klanten zijn net mensen, en mensen zijn precies als dieren; alle sociale interactie is gebaseerd op dezelfde principes. Een aanrader voor wie meer wil weten over aandacht, begrip en steun van elkaar.
  3. Reclamemaker Jaap Toorenaar verzamelt ijzersterke campagnes in zijn boek Hoe verzinnen ze het? Een inspirerend boek over de verhalen achter ‘Goeiemoggel’ van KPN, ‘Even Apeldoorn bellen’ van Centraal Beheer en ‘Ik heb nog zo gezegd geen bommetje!’ van Melkunie.
  4. Socrates op sneakers: aan de hand van Socrates en andere filosofen helpt Elke Wiss je bij het stellen van betere vragen en gesprekken die leiden tot verdieping en verbinding.
  5. Toe aan een dosis overtuigingskracht? In Macht van de aardige mens van Pacelle van Goethem ontdek je de stijlen van overtuigen en de geheimen van onweerstaanbare mensen.
  6. Van de aardige mens naar Omringd door idioten. Dit alleraardigste boek van Thomas Erikson helpt je om anderen beter te begrijpen en je communicatie aan te passen aan het gedrag van de ander.
  7. Taal is zeg maar echt mijn ding. Welke communicado kent dit boek van Paulien Cornelisse niet? Toch mocht-ie niet ontbreken in deze lijst, want ja … taal is zeg maar echt ons ding.
  8. In deze tijd kunnen velen wel wat structuur gebruiken. Daarom tippen we Grip, het geheim van slim werken van Rick Pastoor. De wekelijkse terug- en vooruitblikken zijn vaste prik voor een deel van de HvdM’ers.
  9. Frank Peters’ Crisiscommunicatie voor iedereen is een praktische gids voor crisiscommunicatie en reputatiemanagement. In tijden als deze voor velen relevant.
  10. Tot slot: Ons feilbare denken. In deze moderne klassieker legt Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman uit waarom we zo vaak verkeerde inschattingen maken. Ook geeft hij tips om deze valkuilen te vermijden en betere beslissingen te nemen.

Win een boek naar keuze!

Welk boek mag volgens jou niet ontbreken in onze bibliotheek? Laat het ons weten via LinkedIn. En maak kans op een door jou gekozen boek uit deze lijst.