Nieuws

Campagne voor slimme apparaten updaten van start

Nederlanders hebben meer slimme apparaten in huis dan ze denken, zoals smart tv’s en printers. Die apparaten hebben regelmatig een update nodig om hackers buiten de deur te houden. Omdat mensen die updates vaak vergeten, start het ministerie van Economische Zaken en Werkgelegenheid de campagne Doe je updates. Wij verzorgen de PR daarvoor. 
Campagne voor slimme apparaten updaten van start

HobbyHacker Hans waarschuwt

80% van de eigenaren van slimme apparaten weet dat deze regelmatig geüpdatet moeten worden. Toch stelt de helft van de Nederlanders het wel eens uit of vergeet het te doen. Dit terwijl updaten de meest eenvoudige manier van beveiligen is. HobbyHacker Hans, de expert die centraal staat in de campagne, waarschuwt hoe hackers (met wat minder goede bedoelingen dan hij) slimme apparaten gebruiken om binnen te dringen in privésferen. Want als je je apparaten niet updatet, zet je voor hackers de virtuele deur naar je digitale gegevens wagenwijd open.

Van newsjacking tot branded content

Van het begin tot het einde van de campagne neemt HvdM de PR op zich. Uiteraard met een doordacht PR-plan als basis. We starten met de messaging, maken het onderwerp nieuwswaardig met onderzoek en ontwikkelen content die mensen graag willen delen, zoals tips om je slimme apparaten in huis goed te beschermen. We maken het andere partijen die ook internetcriminaliteit willen tegengaan met een toolkit makkelijk over het onderwerp te communiceren.

Kracht van herhaling

Met een gerichte mediabenadering zetten we het onderwerp afgelopen week op de nieuwsagenda. De komende periode spelen we met newsjacking slim in op kansen om het onderwerp opnieuw in de media te krijgen. Ook gaan we met een ethisch hacker langs bij lifestylejournalisten, zodat ze zelf kunnen ervaren hoe makkelijk het is via je slimme apparaten bij je binnen te gluren. Bijvoorbeeld via de babyfoon. Tot slot zetten we branded content in om meerdere keren onder de aandacht te brengen dat het updaten van je slimme apparaten essentieel is. Want de kracht van de boodschap is herhaling.