Nieuws

Groene boodschap wint

Investeren om duurzame vooruitgang te stimuleren. Onze klant ASN Impact Investors doet het. Ook bij fast fashion bedrijven. Maar wat als je na jarenlang pushen te weinig verschil kunt maken? Dan stap je uit. En maak je een statement. 

Groene boodschap wint

De impactinvesteerder klopte vorig jaar bij ons aan met de vraag: ‘Hoe kunnen we positieve impact maken met het statement dat we uit de fast fashionindustrie stappen?’  Nou, daar wisten wij wel raad mee.  

In een paar weken tijd ontwikkelden Thijs, Joyce en Danielle samen met Jouke de Haas en San Lie van ASN Impact Investors een krachtige boodschap en uitgekiende PR-strategie. Met als KPI positieve landelijke media-aandacht. Maar we maakten het nieuws in Nederland zo groot, dat de internationale media er niet omheen konden. Van Forbes tot Vogue, overal werd het nieuws gedeeld dat ASN Impact Investors niet meer investeert in de kledingsector: want kledingbedrijven moeten nu echt vaart maken met de verduurzaming.  

Meer dan verwacht
Al die publiciteit zette de boel weer in beweging. De internationale media-aandacht zorgde ervoor dat fast fashionbedrijven uit binnen- én buitenland zélf contact opnamen met de impactinvesteerder over de vervolgstappen. We slaagden er dus in om via de media de druk op te voeren op de wereldwijde fast fashionindustrie. En zo bereikten we meer dan we van tevoren hadden verwacht.

Goed werk? Niet alleen wij zijn enthousiast. De International PR Association is dat ook. Zij hebben onze PR-campagne uitgeroepen tot ‘s werelds beste duurzaamheidscampagne! Hoe cool is dat!  

 Meer lezen over de aanpak? Lees hier de case.