Menu

Het geheim van Deense keurmerkboter. Dat proef je!

PR voor Producten en Diensten

Het geheim van Deense keurmerkboter. Dat proef je!

OPDRACHT

Arla Foods wilde Lurpak® sterk in de markt zetten en hierbij bijdragen aan een beter imago van boter in zijn geheel. HvdM is gevraagd de smeerbare variatie op de Deense keurmerkboter te positioneren als de smaakvolle basis voor op brood of crackers. Naast het stimuleren van de aankoopintentie wil Arla Foods meer schapruimte bedingen bij de Nederlandse supermarkten.

STRATEGIE

Met onze PR-strategie voor paid, earned en owned media positioneerden wij Lurpak® als de authentieke Deense boter onder foodies. Dit deden wij door hen uit te dagen zelf het verschil te proeven tussen Lurpak® smeerbaar en smeerbare boter of margarine van een ander merk. Met een aantal verrassende proefsessies met experts creëerden wij over een langere periode aandacht voor Lurpak®, waarbij ook de traditie van boter en het verschil tussen boter en margarine aan bod kwamen.

AANPAK

Met onze influencer-aanpak lieten wij Lurpak® letterlijk in de smaak vallen bij foodies. Hiervoor organiseerden wij een Deense Boter Masterclass met een officiële boterkeurmeester. Naast uitleg over de historie van Lurpak®, het gelijknamige keurmerk en bijbehorende testproces, kregen de foodies ook een workshop boter maken. Om influencers ook vanuit huis kennis te laten maken met Lurkpak® smeerbaar, creëerden wij een Bøterbøx. Deze bedrukte box bevatte het Lurpak® verhaal en instructies om Lurpak® smeerbaar volgens Deense wijze te keuren en te vergelijken met boter of margarine van een ander merk. 

RESULTAAT

  • 85 publicaties in print, online en op social media met ruim 7 miljoen impressies waaronder Viva, Elsevier en Eat Run Love
  • Uitbreiding schapruimte bij de grote supermarkten
  • Bijdrage aan een beter imago voor boter dankzij influencers die uitspraken boter te verkiezen boven margarine

HvdM DIENSTEN

Merkactivatie

Concepting

Messaging

Mediarelaties & influencer management

HvdM TEAM

Esther van der Linde

Danielle Tamis

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Wij gebruiken cookies om je de beste gebruikservaring op onze website te geven.