Wereldrecord tv-kijken

Het wereldrecord tv-kijken verbreken. In opdracht van Samsung en in samenwerking met Saatchi & Saatchi | Leo Burnett bedachten we die actie om de nieuwe Curved UHD TV van Samsung op een spectaculaire manier te introduceren.
Wereldrecord tv-kijken

Samsung zette met de nieuwe Curved UHD TV niet alleen een gloednieuw product op de markt. Het was ook de introductie van een nieuwe standaard tv-kijken: meeslepender dan óóit. Dat wilde Samsung op een opvallende en indringende manier onder de aandacht te brengen. Daarom zochten we samen met bureau Saatchi & Saatchi | Leo Burnett naar een vorm die de kwaliteit van het nieuwe tv-kijken treffend illustreerde. Al snel kwamen we uit op het concept ‘proof of the pudding is in the eating’. En zo was het idee geboren om het wereldrecord tv-kijken te verbreken.

88 uur non-stop voor de buis

De recordpoging vond plaats in een glazen huis op Amsterdam Centraal. Daar zaten vier Nederlandse fervente televisiekijkers 88 uur non-stop voor de buis. Een team van professionele begeleiders stond 24/7 klaar om de voortgang van de deelnemers te monitoren. De tv-fanaten wierven we via Facebook en werden ingezet als woordvoerders. Voor media organiseerden we vrije toegang tot het glazen huis. Zo konden journalisten zichzelf op de hoogte stellen over het reilen en zeilen en de ervaringen van de deelnemers.

Mijlpalen in de spotlights

Uiteraard ontwikkelden we een langdurige PR-aanpak. Dit betekende dat we vóór, tijdens en ná de actie diverse mijlpalen communiceerden. Van de aankondiging en de aftrap van de recordpoging, tot tussenstanden en het verbreken van het wereldrecord televisiekijken zelf. Met 150.000.000 media-impressies kijken we terug op een zeer succesvolle campagne. Dat bleef ook bij de European Excellence Awards niet onopgemerkt: we werden genomineerd voor de categorie Entertainment & Culture.